Lidmaatschap

Introductie-avond

Misschien lijkt u leuk om eens kennis te maken met de schietsport en onze vereniging. Dat kan!  Neem hiervoor  a.u.b. contact met ons op via onze contactpagina. Wij reageren per E-Mail met een uitnodiging. Mocht u worden uitgenodigd vragen wij u om een legitimatiebewijs mee te nemen. Tijdens de introductie wordt u begeleidt door één van de bestuursleden en krijgt u een uitgebreide rondleiding van ons clubgebouw en bieden wij u ook de mogelijkheid om, onder deskundige begeleiding, zelf met een luchtgeweer te schieten.

Adresgegevens

Schietsportvereniging Waterloo
Hogeland 11
2652 EA
Berkel en Rodenrijs

Belangrijk!

Als u voornemens bent een introductie aan te vragen, realiseert u zich a.u.b. dat onze vereniging geen schiet-avonden, verjaardagsfeesten, vrijgezellenfeesten of dergelijke aanneemt of organiseert. Ook ‘even komen schieten’ ter gelegenheid van wat dan ook, is niet mogelijk bij onze vereniging.

Het Lidmaatschap

Personen die zich aanmelden bij onze vereniging zijn de eerste 6 maanden aspirant. Wij verwachten van aspiranten dat zij gedurende deze periode wekelijks aanwezig zijn op de verenigingsavonden. Tevens worden deze personen in deze periode geballoteerd door onze ballotagecommissie. Pas na de 6 maanden en na goedkeuring van de ballotagecommissie worden aspiranten lid.

Onze vereniging kent twee soort leden:

• Jeugdleden (vanaf 16 jaar)
    Contributie is € 5,00 per maand
  • Leden (vanaf 18 jaar)
    Contributie is € 15,00 per maand

Inschrijfkosten

Ieder lid van een schietvereniging moet aangesloten zijn bij de KNSA. (Koninklijke Nederlandse Schietsport Associatie) Aanmelding hierbij loopt automatisch via de vereniging en de kosten hiervoor betaald u bij inschrijving bij de vereniging. Daarna wordt de jaarlijkse bijdrage voor uw KNSA-licentie afgedragen via de contributie aan de vereniging.

• Inschrijving jeugdleden (vanaf 16 jaar):
    € 30,- KNSA
  • Leden (vanaf 18 jaar)
    € 50,-

Verklaring Omtrent het Gedrag (VOG)

Ieder persoon die zich in Nederland bij een schietsportvereniging wil aansluiten moet een Verklaring Omtrent het Gedrag (VOG) kunnen overleggen. Het aanvraagformulier VOG kunt u bij de gemeente waar u woonachtig bent opvragen. Een bestuurslid van onze vereniging zal een gedeelte van het aanvraagformulier VOG voor u invullen. Het ingevulde aanvraagformulier VOG kunt u hierna inleveren bij de afdeling Burger-/Publiekzaken van uw gemeente. Binnen twee tot maximaal vier weken na ontvangst van uw aanvraag, wordt een beslissing genomen.

De VOG zal worden geweigerd indien u strafbare gedragingen op uw naam heeft staan die relevant zijn voor het doel waarvoor u de VOG aanvraagt: in dit geval het beoefenen van de schietsport en/of het voorhanden hebben en het gebruik van vuurwapens. Kosten van de VOG verschillen per gemeente en zijn niet bij het inschrijfgeld inbegrepen.

Verenigingveiligheidsfunctionaris

Nieuwe leden zijn verplicht de cursus voor Verenigingveiligheidsfunctionaris te volgen en enkele keren per jaar op te treden als verenigingveiligheidsfunctionaris.

Opzeggen van het lidmaatschap

Opzeggen bij de vereniging dient schriftelijk één maand voor de beëindiging van het lidmaatschap te worden gedaan. Uw KNSA-licentie wordt hierna niet meer door de vereniging vernieuwd.